måndag 14 mars 2011

Hitoiro

Jag vill ta tillfället i akt och tipsa om en riktigt bra film, Nana. En japansk dramafilm som handlar om två tjejer, som heter Nana. Båda flyttar till Tokyo som 20-åringar. De möts på tåget till Tokyo och flyttar senare ihop för att dela på hyran.

Det händer en hel del under filmen och dessutom så är filmen, och dess uppföljare, baserade på mangaböckerna med samma namn av författaren Ai Yazawa. Jag skulle köpa de sista böckerna idag men dem fanns inte på svenska så det verkar som att jag får köpa dem på engelska. Lite synd eftersom jag har dem tidigare tio på svenska så jag ville ha de ressterande på svenska också.


I want to use the moment to tip about a really great movie, Nana. It is a japanese dramam movie that is about two girls, with the name Nama. Both of them move to Tokyo as 20-year-old-girls. They meet on the train towards Tokyo and movie into the same apartment later to split the rent.

A lot happens during the movie and it is, and its sequence, based upon the manga books with the same name but the author Ai Yazawa. I was going to buy the last books today but they are not available in swedish so it seems like i have to buy them in English. A little bit pity since I have the previous ten books in Swedish so I want the rest of them in Swedish as well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar